UPPLEV BÅTLIVET

Upplev Båtlivet

- Sweboats satsning för att marknadsföra båtlivet mot konsument

En kort historik

2008 började Sweboat att marknadsföra båtlivet och satsade under ett par år stort på att få fler personer att köpa båt. Från början gick satsningen under namnet “Upptäck Båtlivet”, inspirerat av amerikanska branschförbundets “Discovery Boating”.

Sedan 2018 använder vi varumärket Upplev Båtlivet för att markera att kampanjen inte bara ska rikta sig mot de som är helt nya på sjön utan även de som redan har upptäckt båtlivet. Det ska också kretsa kring upplevelserna på sjön.

Var finns Upplev Båtlivet nu?

I dagsläget finns Upplev Båtlivet i följande kanaler:

Upplev Båtlivet är också ett inslag på Sweboats flytande mässor i form av Prova-på-aktiviteter som har skett i samarbete med Sjösportskolan och Navigationsgruppen.

Vad händer nu?

Under 2024 kommer satsningen på att marknadsföra båtlivet att intensifieras. Det framkom i vår senaste medlemsundersökning att detta är ett av de viktigaste uppdragen Sweboat har.

Vad kan du som medlem göra?

Följ och dela våra inlägg i sociala medier. Fyll i formuläret intill och berätta hur ni kan bidra. Kom med idéer och dela med er av bilder, filmer och content.

Mediaarkiv

Här kan du som medlem hämta material, filmer, bilder och material för sociala medier, att använda i era egna kanaler. Tagga oss gärna!

Du kan även hjälpa oss genom att dela med dig av ditt eget material. Ladda upp det genom att klicka nedan.

LADDA UPP MATERIAL